تاثیر ورزش در بارداری
نوشته شده توسط : sanaz

ورزش در دوران بارداری می تواند تاثیرات بسیار مفیدی برای مادر و جنین داشته باشد. اما قبل از همه باید توجه داشت که برای هر زنی و در هر دوره ای از بارداری، نکته مهم توصیه سرپایی برای مشاوره با پزشک است. پزشک شما با توجه به وضعیت سلامت شما و با توجه به نوع، شدت و طول ایستادن، استراحت، ویژگی های تشدیدی که می تواند در ورزش های مختلف رخ دهد به شما راهنمایی می کند.

برخی از فواید ورزش در دوران بارداری عبارتند از:

1. حفظ قدرت و قابلیت استقامت: ورزش منظم به شما کمک می کند تا عضلات قوی تری داشته باشید و در طول تحمل و تولید زایمان از آن استفاده کنید.

2. بهبود خواب: ورزش قبل از خواب باعث افزایش کیفیت خواب و کاهش اختلالات خواب می شود.بهترین ورزش ها برای زنان باردار 

3. کاهش ریسک بروز بیماری های مرتبط با بارداری: برخی از بیماری های مرتبط با بارداری از جمله پرفشاری خون، دیابت بارداری و افزایش وزن می توانند توسط فعالیت ورزشی کاهش یابند.

4. بهبود روحی و افسردگی: ورزش منظم می تواند بر روحیه شما تأثیر مثبتی داشته باشد و احساس رضایت و خوشحالی را بهبود بخشد.

اما باید توجه داشت که در دوران بارداری ورزش‌هایی که خطرات مشخصی برای شما و جنینتان دارند، نباید انجام شوند. همچنین، شدت و نوع ورزش هم باید با مشورت پزشک تعیین شود، بنابراین مشورت با یک پزشک یا متخصص زنان و زایمان در این زمینه بسیار مهم است.

بهترین ورزش ها برای زنان باردار

ورزش هایی که برای زنان باردار مناسب هستند، بسته به سلامتی و وضعیت فیزیکی شما ممکن است متفاوت باشند. اما در کل، برخی از ورزش هایی که برای زنان باردار به صورت عمومی توصیه می شود عبارتند از:

1. پیاده روی: پیاده روی یک فعالیت ساده و موثر برای کل بدن است. میتوانید با یک سرعت متوسط به طور منظم پیاده روی کنید.

2. شنا: شنا یک ورزش بدون ضربه است که بر عضلات و مفاصل فشار کمتری می‌آورد. شنا در آب گرم می‌تواند به خوبی برای ریلکس شدن و کاهش درد و استرس در بارداری استفاده شود.

3. یوگا: یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری، تعادل و آرامش می شود. ورزش یوگا با تمرکز بر تنفس عمیق و حرکات آرام و پایین‌تر انجام می شود که به مادر کمک می کند با تغییرات بدن در دوران بارداری مواجه شود.

4. تمرینات استحکامی: تمریناتی مانند پیلاتس، قوقازی و تمرینات ایستا به کار می روند و عمدتاً بر قدرت عضلات متمرکز می شوند.منبع





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: